paprika.idref.fr paprika.idref.fr data.idref.fr data.idref.fr Documentation Documentation
Identifiant pérenne de la notice : 109218183Copier cet identifiant (PPN)
Notice de type Personne

Point d'accès autorisé

Katz, Lawrence Francis (1959-....)

Sur le web

Information

(par souci de protection des données à caractère personnel, le jour et le mois de naissance peuvent ne pas être affichés)
Langue d'expression : anglais
Pays : Etats-Unis d'Amérique
Date de naissance :    1959
Genre : Masculin

Notes

Note publique d'information : 
Professeur d'économie à Harvard University. Chercheur associé au National Bureau of Economic Research. Spécialiste en économie du travail et des problèmes sociaux. Editeur du Quaterly Journal of Economics depuis 1991. Membre de The American Academy of Arts and Science et de The Econometric Society

Identifiants externes

Identifiant VIAF : http://viaf.org/viaf/77374650
Identifiant ORCID : 0000-0002-5277-0969
Identifiant ISNI : 0000000081580238

Source

Differences and changes in wage structures/Richard B. Freeman and Lawrence F. Katz. The University of Chicago Press, cop. 1995.

Internet.www.radcliffe.edu/fellowships/current/bio.php?id=161&year=2005.2006, consulté le 02/10/2006.

Wikipedia.org, 2021-10-14

Information trouvée : Lawrence Francis Katz (born 1959) is Elisabeth Allison Professor of Economics at Harvard University and a Research Associate of the National Bureau of Economic Research.

https://scholar.harvard.edu/lkatz/biocv, 2021-10-14

Information trouvée : Lawrence F. Katz is the Elisabeth Allison Professor of Economics at Harvard University and a Research Associate of the National Bureau of Economic Research. His research focuses on issues in labor economics and the economics of social problems. He is the author (with Claudia Goldin) of The Race between Education and Technology (Harvard University Press, 2008), a history of U.S. economic inequality and the roles of technological change and the pace of educational advance in affecting the wage structure.

... Références liées : ...