paprika.idref.fr paprika.idref.fr data.idref.fr data.idref.fr Documentation Documentation
Identifiant pérenne de la notice : 059253584Copier cet identifiant (PPN)
Notice de type Personne

Point d'accès autorisé

Stanley, Julian Cecil (1918-2005)

Variante de point d'accès

Stanley, Julian C.
[Nom de personne]

Information

(par souci de protection des données à caractère personnel, le jour et le mois de naissance peuvent ne pas être affichés)
Langue d'expression : anglais
Pays : Etats-Unis d'Amérique
Date de naissance :    1918
Date de mort :    12 /  08 /  2005
Genre : Masculin

Notes

Note publique d'information : 
Professeur de psychologie, John Hopkins univ. . Professeur de mathématiques (1996)

Source

Experimental and quasi experimental designs for research / Donald T. Campbell, Julian C. Stanley, cop. 1963.

Intellectual talent psychometric and social issues / edited by Camilla Persson Benbow and David Lubinski, 1996

Information trouvée : Professeur de psychologie, John Hopkins univ. . Professeur de mathématiques (1996)

Internet, http://ariane web.ulaval.ca, 07/12/2001

Internet,alt.obituaries, consulté le 16-08-2005

Information trouvée : Dr. Stanley was a professor of psychology at Johns Hopkins University, where he began an early and influential study of mathematically talented children in 1971. Dr. Stanley was a professor of psychology at Johns Hopkins University, where he began an early and influential study of mathematically talented children in 1971. Julian Cecil Stanley was born in East Point, Ga. After teaching at Vanderbilt, he joined the staff at the University of Wisconsin, where he was appointed chairman of the department of educational psychology in 1962. He moved to Johns Hopkins in 1967, and was a professor of psychology there until retiring in 1999.Died on Friday 2005-08-12

Identifiants externes

Identifiant VIAF : http://viaf.org/viaf/101976591
Identifiant ISNI : 0000000082857462

Utilisation dans Rameau

Le point d'accès peut être employé dans un point d'accès sujet
Le point d'accès ne peut s'employer qu'en élément initial

... Références liées : ...