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Identifiant IdRef : 21596019X
Notice de type Rameau

Point d'accès autorisé

Informations

Langue d'expression : Francais
Date de naissance :  1990
Note publique d''information : 
CETTE THESE A POUR OBJET DE REVELER LE ROLE DU JARDIN DANS L'OEUVRE ROMANESQUE D'ARAGON. BIEN QUE CLOS, LE JARDIN OUVRE L'ESPACE ROMANESQUE ; IL EN EST SA METAPHORE MEME. CHAMP D'EXPERIMENTATION DE LA LANGUE, IL NOURRIT LA RELATION SENSUELLE ENTRE ARAGON ET SON ECRITURE. DE CET ESPACE FECOND SURGIT UNE VERITABLE POETIQUE DU JARDIN OU LA PAGE S'ASSIMILE AUX ELEMENTS DE LA NATURE : DIRE LE JARDIN, C'EST DIRE LE DISCOURS, QUI S'AVERE MULTIPLE. LES LIMITES DU JARDIN SE TROUVENT REPOUSSES ET, PAR LA, CELLES DU ROMAN, PHENOMENE QUI S'INSCRIT DANS LA RECHERCHE LYRIQUE DE L'INFINI.

Note publique d''information : 
THE OBJECT OF THIS STUDY IS TO REVEAL THE ROLE OF THE GARDEN IN THE NOVELISTIC WORKS OF ARAGON. ALTHOUGH THE GARDEN IS AN ENCLOSURE, IT OPENS UP THE SPACE OF THE NOVEL AND IS IN FACT ITS VERY METAPHORE. IT IS A PLACE OF EXPERIMENTATION WITH LANGUAGE, NOURISHING THE SENSUAL RELATIONSHIP BETWEEN ARAGON AND HIS WRITINGS. FROM THIS FERTILE WORLD, A REA POETICS OF THE GARDEN TAKES PLACE : THE PAGE BECOMES ASSIMILATED WITH THE ELEMENTS OF NATURE. TO STATE THE GARDEN MEANS TO STATE THE "NATURE" OF THE DISCOURSE WHICH IS MANIFOLD. THE GARDEN IS FREED OF ITS LIMITS, AND IN THE SAME VAIN, SO IS THE NOVEL. THIS PHENOMENON IS BRED WITHIN THE SCOPE OF THE LYRICAL PURSUIT OF INFINITY.

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